O tom, že se YouTubu snaží proniknout do světa pocastů, bylo zjištěno v nedávné době prostřednictvím uniklého pitch decku, jehož obsahem byl větší přehled o plánech platformy na přímější začlení podcastů do obsahu na YouTube.
YouTube je v současné době v procesu vývoje nového domovského podcastu v aplikaci.
Podcasteři by mohli zásobovat své zvukové pořady prostřednictvím RSS, přičemž YouTube by i nadále nabízel zvukové reklamy, analýzy a další, které jim pomohou předvést své zvukové nabídky.
V některých ohledech se může zdát divné, že se přední světová video platforma opírá o zvuk, ale naopak v jiných se tento krok dokonale shoduje s širší vizí YouTube o vytvoření komplexnější domovské základny pro tvůrce, která by jim pomohla maximalizovat dosah publika.
Mnoho populárních YouTuberů má nyní své vlastní podcasty, které sdílejí s platformou prostřednictvím videoklipů ve studiu, což v podstatě znamená, že YouTube již hostí spoustu obsahu zaměřeného na zvuk. YouTube se zároveň více zaměřil na hudbu, přičemž možnosti poslechu zvuku výhradně poskytují další způsob konzumace obsahu YouTube.
Ke konci roku 2020 YouTube oznámil, že streamování hudby dosáhlo historického maxima, zatímco samotná hudba YouTube má nyní více než 77 milionů platících odběratelů. Takže zatímco vizuální prvky zůstávají ústředním bodem širší nabídky platformy, je zde také významný zájem o zvukový obsah. YouTube rovněž v roce 2020 přidal reklamy zaměřené pouze na zvuk jako součást svého širšího tlaku na maximalizaci Hudby YouTube.
Tyto reklamy by se logicky rozšířily i na podcasty, což by YouTube umožnilo další způsob, jak poskytovat finanční podporu tvůrcům a budovat platformu jako úplnější nabídku v tomto ohledu.
YouTube hasn’t provided any official release info for its podcast plans, but it did hire a podcast executive to lead its efforts last October, while more recently, it’s been offering deals to popular podcasters to film episodes of their shows.
YouTube doposud neposkytl žádné oficiální informace o plánovaném vydání podcastů, loni v říjnu však najal vedoucího sekce podcast a v poslední době nabízí populárním podcasterům příležitosti k natáčení epizod jejich pořadů.
Je zajímavé zamyslet se nad tím, jak YouTube v tomto ohledu mění zaměření a místo financování obsahu z původního programování ve studiové kvalitě jej přesouvá na menší tvůrce.
Již v roce 2015 YouTube zahájil velký tlak na Netflix a komerční TV s „YouTube Red“, díky kterému financovala řadu profesionálně vyrobených pořadů jako součást svého měsíčního předplatitelského balíčku.
Práce na YouTube Red zahrnovala vývoj seriálů jako „Cobra Kai“, stejně jako partnerství s velkými hvězdami, jako je Ellen DeGeneres, Kevin Hart, Demi Lovato and Katy Perry.
Názor, jak bylo uvedeno, byl, že YouTube byl v nejlepší pozici, aby se přesunul do tvorby prémiového obsahu a přišel tak se svými vlastními tvářemi televizních a filmových celebrit. Postupem času však bylo zjištěno, že tento postup není optimální, neboť nejoblíbenější autoři na YouTube vytvářejí více obsahu ve stylu YouTube. To ovlivnilo postoj diváků, pro které mívá tento obsah zřejmě vyšší hodnotu než tradiční televizní a filmové nabídky.
To je důvod, proč YouTube nyní investuje do platforem pro autory a poskytuje uživatelům prostředky k budování vlastního publika, a to řadou způsobů, jak maximalizovat svůj potenciál výdělků v aplikaci.
Tento postup se osvědčil. Následujícím cílem je, by podcasty přidaly prvek, který poskytne tvůrcům více způsobů, jak získat maximalizovat své úsilí, a to vše na jednom místě.